Copywriting-ul este procesul de redactare a materialelor de marketing si de promovare care motivează clienții targetați sa realizeze o anumita acțiune, cum ar fi realizarea unei achiziții, sa facă click pe un anumit link, sa doneze pentru o cauză sau sa se programeze pentru o consultație.
Aceste materiale de marketing pot include texte care sunt publicate in format tipărit sau online. De asemenea, pot include si materiale vorbite, cum ar fi scripturi pentru videoclipuri sau reclame.
Textele din aceste materiale sunt cunoscute sub denumirea de “copy”, de unde vine si denumirea de “copywriting”.
Multa lume nu este conștientă de acest lucru, dar copywriting-ul este prezent peste tot in viața cotidiană.
De fapt, daca vei caută in inbox-ul mailului tău, vei găsi multiple exemple evidente de copywriting.
Lumea copywriting-ului se extinde mult dincolo de materialele tipărite.
O mare parte din ceea ce citim online este, de asemenea, copywriting, inclusiv majoritatea paginilor web, chiar si email-urile promotionale trimise de branduri.
Ceea ce citesti sau auzi poate fi copywriting.
Reclamele de la TV, recenziile produselor de pe YouTube sau bloguri, chiar si videoclipurile scurte de tip “how-to” in care iti este prezentata utilizarea unui produs pot fi materiale de marketing realizate de un copywriter.